Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Cruelty free + Vegan Lista

Det finns dom som anser att man inte är Cruelty Free om man använder produkter som innehåller ämnen från djur (biprodukter). Det är även svårt att hitta företag som är ärliga, men jag tycker att ett litet steg är bättre än inget alls. Jag försöker vara noggran när jag väljer produkter och går även på att om det inte står något på deras hemsida att dom inte testar på djur, så köper jag inte av det märket/märkena. Står det att dom inte testar varken produkten eller ingredienserna eller låter annat företag testa, så litar jag lite mer på dom. Kollar även av lite till och från på listor på nätet och försöker hålla mig så mycket jag kan till sånna företag/märken som inte testar. Visst finns det några frågetecken, men då undviker jag dom heldre än att chansa och om det finns andra alternativ.
Jag litar inte längre på PETAs lista pga. många anledninger.



Jag önksar verkligen att fler skulle "Våga Vägra" produkter från Företag/Märken som testar på djur. Jag har tagit bort en del företag/märken den senaste tiden, som jag aldrig kommer köpa av förens dom slutar testa på djur. Det ända undantaget jag har just nu är The Body Shop och det är pga. att jag inte hittat några hudvårdsprodukter som finns att köpa i sverige som är lika bra eller bättre än TBS´s. Jag tänker även på att dom gör mycket annat också som är bra och produkterna är inte testade på djur, fast dom ägs av L’Oréal. (Min lilla lista)


(Helst skulle jag vilja kasta alla produkter jag har från företag som testar, men pga. ekonomin så ser jag det som så att jag redan bidragit och kan därav lika gärna kan använda upp dom. Det tar dock imot, men man får försöka.)




YouTubearen VeggieBeauty har skapat en sida där hon även har en lista som uppdateras regelbundet, när hon får mer information om företagen. Hon inriktar sig på skönhetsprodukter som är 100% Cruelty Free och det innebär inga biprodukter (om jag förståt det rätt) från djur och varken produkten/ingerdienserna är testade på djur och heller inte testade av 3e part. (Här)
Kommentarer
Postat av: Sofia, this N that

Ja exakt! :) Förslag på dagar som skulle vara bra om det var öppet på?: ) Ha det bra! / Sofia

2011-03-27 @ 18:00:49
URL: http://salongthisnthat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...