Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

GBP eller LCHF?

Jag vet, jag ska inte kolla runt på nätet, men jag måste. När jag känner mig osäker vill jag veta mer och destomer jag tittar runt och läser destomer osäker blir jag. Är verkligen GBP det ända och bästa sättet eller är det som en del säger ett "Quickfix"? Jag blir bara mer och mer osäker om jag gör rätt. Det är lite mer än en vecka kvar nu till min op. och det skrämmer mig lite att jag känner som jag gör just nu. Jag kan inte heller skaka av mig det som ligger inbitet i hjärnan, som en släkting sa för många år sedan. Att man förstör sitt liv och att man aldrig kan äta normalt efter op. Det är nog det som sätter igång att det snurrar i huvudet på mig och gör att man börjar fundera på om man gör rätt. Jag önskade att det fanns någon att prata med om detta. Någon som kunde vara neutral och lyssna och se min sida och inte bara säga till mig att om jag inte gör detta, så får jag inget liv i framtiden, inga jobb möjligheter osv. Vad är det som säger att GBP är bättre än LCHF? Det finns mängder av sidor på internet där dom skriver om att dom tycker att man ska ha provat LCHF x antal månader/år innan man överväger en GBP. Jag provade LCHF och jag har aldirg mått så bra som jag gjorde då, men fick hela tiden höra från läkare att det var ingen bra kost osv. Ni vet allt det där dom säger mot LCHF. Vilket nu har motbevisats och det gör att mina tankar snurrar igen kring detta. Skulle jag kanske avbryta och ge LCHF en chans till och hitta någon som är för LCHF att ha som stöd? Då mitt misslyckande eller mitt återfall till sötsaker. Handlade mest om att jag inte hade något stöd. Utan fick hela tiden mot hugg och höra hur dåligt det var med LCHF. Jag försöker endå tänka på att jag har startat denna resan och ska nu hålla mig till det beslutet jag tagit, fast visst är det enormt svårt ibland. Jag är mest rädd för att alla ska döma mig som misslyckad och att jag inte kan genomföra det jag startat.

Länkar som får mig att tänka Reportage i Landstinget Kronobergs senaste tidning, sidan 28 Kvinna dog efter fetmaoperation (läs i kommentarerna under inlägget) Magopereras eller inte? Viktoperation med eller utan LCHF Alternativet till GBP

Detta är bara några av länkarna som får mig att tänka. Det finns så mycket mer att läsa om på flertal sidor och oftast står det mycket om att dom tycker att man ska testa LCHF seriöst under månader/år innan man överväger en GBP. Det har nu även kommit fram att LCHF inte alls är farligt. Så blev fett farligt - och nyttigt igen Fettskräck - det började med en bluff
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...