Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Sovrums Gardinerna!

Har äntligen fått upp nya gardiner i sovrummet, men va 17 dom har glömt anvisningen om hur man ska göra. Någon som köpt IKEA gardiner med rynkband? Det ser förjävligt ut, måste jag säga. Vi lyckas inte att få hela gardinen som den ska vara pga. det där jä-la rynkbandet. Hur gör man med ett rynkband? Jag säger juh det. Gardiner var min mammas grej, inte min. Ville ha enfärgade och såg för bra länge sedan att IKEA hade gardinen Felicia och tyckte dom skulle passa. Dom har blivit liggande pga. att dom var lite långa, men mannens moster hjälpte oss med det och till slut fick vi upp dom. Som sakt ser det förjävligt ut nu i stället och det är inte gardinens fel utan detta rynkband, som jag bara inte fattar hur man ska göra med.



Ni ser juh själva. Hur snyggt är det där. På ena sidan fick vi det hyfsat, men på den andra ser det förjävligt ut. Vi har tre fönster i sovrummet, men nu ser man bara 1½ av dom. Jag fattar inte, vad det är för fel. Stod inte ett skit på förpackningen om hur man skulle göra med ett såndär rynkband. Hade jag vetat detta innan jag skickade gardinerna till mannens moster, så hade hon fått ta bort den där skiten och sy riktigt där uppe.
Finns det någon beskrivning hur man gör?
Kommentarer
Postat av: Malin

Är det inte snören man drar i?

Går det att dra i båda ändar så måste du dra åt båda håll.

Var så länge sen jag hade sånna gardiner....

2011-03-17 @ 17:26:25
URL: http://madebyma.blogg.se/
Postat av: MalinT

Har aldrig haft rynkbandsgardiner, men ska man inte ha speciella krokar till dem på gardinstången?? Så har vi på jobbet vet jag iaf. Men hur IKEAS fungerar vet jag inte... :-S

2011-03-17 @ 20:44:30
URL: http://holtakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...