Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Stress ochÅngest!

Ja, inte nog med att en tråkig sak skulle hända idag. Så skulle naturligtvis räkningen från EKV (dom som var här och kollade värmepumpen) komma. Då kom chocken. Han sa att räkningen skulle ligga på runt 3000-4000 kr, men det var ren Bullshit. Ränkingen låg på 5656 kr och då kom stressen och ångesten. Hur fan ska vi klara det? Har 23 dagar på oss att hitta pengarna till den räkningen. Åh jag vet inte vart jag ska ta vägen längre och heller inte vad jag ska göra. Känner mig så jävla hjälplös när det gäller detta, då det inte finns något jag kan göra för att hjälpa till nu. jag kan juh inte jobba extra osv, då jag inget har. Åh sparande, det existerar inte längre. Har börjat rensa lite, men det känns svårt då man ska bli av med skiten också. Hur många ser man inte som säljer saker och annonserna sitter upp i flera månader. det är väl inte konstigt att man känner stress och ångest då. Fy fan för detta livet, som verkligen inte är något liv alls. Uppdate: Svärfar ringde här på kvällen och gissa vad gubben då säger. Han säger att vi kan få ett bidrag till räkningen, så nu behöver vi bara hitta resten av pengarna (lån från bank är inget att tänka på för oss). Det blir nog till att försöka sälja iväg lite saker. Kanske även lägger upp min Bloppis, som jag funderat på ett tag nu (det blir dock bara kläder där isåfall). Så får man hoppas att det går rätt fort att bli av med det.
Kommentarer
Postat av: Malin

Ring banken! Fråga om ni kan lägga på de pengarna på huslånet, säg som det är, att ni inte har kontanter och behöver betala fakturan. De kan säkert hjälpa till, de ser ju om ni är bra betalare och banken älskar att folk har lån.

2011-10-31 @ 16:30:08
URL: http://madebyma.blogg.se
Postat av: Malin

eller ring ekv och be om avbetalningsplan.

2011-10-31 @ 16:31:01
URL: http://madebyma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...