Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Turbo Killen!

Jag börjar bli väldigt orolig över Turbo. Han har nu två dagar i rad på morgonen kräkts, men inge päls utan bara ljusbrunt vatten skumaktig sörja. Första dagen trodde jag att det var slut på mat, men när jag kollade så fanns det mycket mat kvar och tror även Husse hade fyllt på tidigare på morgonen. Andra dagen var det samma, fanns mat och vatten. Nu i kväll när Husse tömde lådan märkte han att det inte fanns något bajs där (mer än den högen Tindra så snällt lägger utanför lådan). Så jag började fråga hur det var igår och även då hade han inte hittat något bajs (åter igen bara Tindras högar på golvet). Det fick oss att bli lite oroliga och har nu börjat att skriva upp lite. Har även byt till lådan utan lock, då jag kommit på Turbo vid flera tillfällen sittandes med huvudet ut genom öppningen när han gjort sina behov. Känns dock som att vi får ta och slå en signal till Vet. på Måndag och höra oss för. Turbo är väldigt liten och mager, men så har han alltid varit. Åh trots att han är pojk-katten, så är Tindra större en honom (det sägs juh att honor är mindre än hanar). Sedan förra maten dom hade så har han haft tovor, som jag fått bort. Hans päls är därimot flottig och känns inte alls ren. Både det med tovorna och flottiga pälsen har vi tagit upp med Vet. och då såg hon beskymrad ut, så det känns inte så bra nu tyvärr.
Kommentarer
Postat av: Marie

Vad tråkigt att höra, hoppas att det bara är något tillfälligt. Det är ju så jobbigt när ens djur är sjuka och man lider verkligen med dem. Kram

2011-10-30 @ 09:26:17
Postat av: Malin

Stackars liten! Hoppas att det inte är nåt allvarligt!

2011-10-30 @ 22:38:54
URL: http://madebyma.blogg.se
Postat av: Maria

Hej!

Ja, det är jobbigt när ens katter inte mår bra. Jag har själv 2 norska skogskatter från samma kull. Hanen, som är ganska stor, har slutat äta som förut. Han äter mindre och mindre samt att pälsen är helt luggsliten. Veterinären trodde det var mask så vi köpte en avmaskningsspruta och gav honom den dagen efter besöket hos veterinären.

Bara några dagar efter det, att vi gav honom maskmedlet, ändrades hans beteende. Han blev som vanligt igen med god aptit och på lekhumör. Det kan vara värt att prova det på din katt också. Intressant, att din katt var typ flottig i pälsen, min katt var kladdig/klibbig, men det försvann efter det att vi gått igenom hela pälsen på båda katterna varje dag.

Prova maskmedlet, du kan fråga på Apoteket innan du köper det så får du en bra förklaring, förhoppningsvis! Lycka till!

/Hälsningar Maria

2012-07-08 @ 18:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...