Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Gratis är gott!

Ja, vem vill inte få saker utan att behöva betala?
Som djurägare har man stor erfarenhet av foder och man har även fått erfara olika typer av rabattsystem. Lupus hade förut så man fick stämplar hos butiken, men nu har dom tagit bort det. Nu får man samla strekkoderna på foderpåsen och sedan skicka in till dom.

Jag hade väldigt tur (för ovanligheten) denna månad. Vi hade sparade strekkoder (från Ritas foder säckar) som skulle skickas in och gjorde detta. Några dagar senare kom en kupong som gällde för en 12-15 kg säck foder. Nu äter inte Rambo samma foder märke som Rita åt, men vi beslutade endå att ta en säck foder. Vi skulle ha haft ANF, men frågade om det var okej att välja Precept i stället. Det fodret har Rambo ätit tidigare och det var inga problem att välja det. Hon i butiken tyckte även att det var bättre att välja det, som att Rambo hade ätit det tidigare. Så vi fick en 12 kg säck hundfoder helt gratis och nu när vi behövde foder, så blev det en stor kostnade mindre denna månad.

Sedan skulle vi även köpa mer kattmat, men där har dom inga rabattsystem tyvärr. Dom hade dock ett erbjudande eller vad man skulle kalla det. När man köpte en 10 kg säck foder, fick man med en säck 2 kg foder på köpet. Så där tjänade vi lite extra på kattmaten också. Vilket kändes rätt skönt, fast jag tycker nog att djurmat i allmänhet är väldigt dyra.
Jag tog även chansen nu att fråga om såna där rabattsystem som ger en gratis säck efter varje tionde säck, men något sånt system har tydligen inte RC. Hon rekommenderade mig endå att kolla upp deras hemsida, så det ska jag ta och göra.
Nu blev det en stor säck kattfoder då vi sist hade en provpåse av just RCs foder. Innan hade dom ett foder som vi fick hem i våran provlåda (här) från Foderbilen, som jag även ska skriva lite mer ingående om produkterna framöver. Det blir billigare att köpa stora säckar istället för flera mindre.

Totalt tjänade vi 900 kr på hundfoder och kattfoder. Det är inte illa.
Extra bra känns det juh, nu när vi har det lite dåligt ekonomiskt. Det kostar att ha djur och det är jag medveten om. Så när det blir som nu, då tackar man och tar imot. Åh Gratis är gott.
Att få en säck foder till Rambo, var det bästa som kunde hända just nu. Det händer juh inte så ofta.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...