Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Helgensäventyr!

I veckan bestämde vi oss för att vi till helgen skulle åka till en barnvagns butik i Kumla och även kolla förbi hos min mans yngsta bror. Så på Lördag morgon var det upp tidigt för att åka mot Kumla. Det var lite svårt, men vi hittade butiken till slut. Med våran enorma otur möttes vi av en gul lapp på dörren där det stod Stängt 11/2. Va fan! Av alla dagara så skulle dom så klart ha stängt, just den dagen vi skulle åka. Stod inget på hemsidan om det. Typiskt. Så det blev att åka till mannens bror lite tidigare en tänkt, men det gjorde inte så mycket. Dom hade barnkalas och det var en hel del barn där. jag fick även frågan om det var det där jag länktade efter nu och så klart blev svaret JA. Vad annars. :D Har nog aldirg varit på ett barnkalas och haft den sprudlande känslan av lycka i kroppen. Åh vid fikat så var det så klart någon annan som skulle vakna till liv, jädrans vad det bökade på i magen. Undra om hon kunde höra allt liv runt omkring? Det blev en hel del fika, då även svärmor och plastsvärfar (yngsta broderns pappa) kom senare på dagen. Vi blev kvar längre en vi hade tänkt, men det gjorde inget. Vi blev även bjuden på mat och jag tror inte jag ätit så mycket mat på bra länge (om jag ens ätit så mycket efter min op). Jag gjorde mannen helt chockerad när han insåg att jag ätit upp nästan allt på tallriken. Fast sedan fick jag ta lite matkoma och låna soffan att ligga en stund i. Innan vi drog hemöver fick vi var taxi, men det gjorde vi så gärna. Lite extra tid att snacka på och även fått höra att det nästa gång var dom som skulle komma till oss. Blev även lovad att så fort jag hittar tapet så ska mannens lillebror komma och hjälpa. Känns riktigt skönt. På Söndag var vi in en sväng till Örebro (då vi inte hann med ditt på lördag, innan allt stängde) och tittade på Rusta efter tapeter, men till min stora besvikelse hittade vi inget som passade. Vill verkligen inte ha ett rosa barnrum med Hello Kitty (hemska tanke). Åh dom andra tapeterna passade sig inte riktigt till ett barnrum. :( Vi var även ut en sväng på Marieberg och Babyproffsen, för att åter igen titta, känna, kläma på vagn. Vi har insett att ska vi gå på pris, får vi ta den tyngsta vagnen dom har. Vilket aldrig min rygg skulle klara, så nu sitter vi där igen. Det är så frustrerade och just nu känns det som att vi kommer få skita i vagn, bara för att den dyraste var den som passade min rygg bäst. (Dom begagnade som vi varit och tittat på har inte till talat oss pga. att fjädringen i dom kändes helt slut.) Så lite döfött känns det just nu. Tanken finns dock att åka till Kumla i veckan och se vad dom har att erbjuda, men jag tror inte vi hittar något billigare där heller. Ska man ha en lätt rygggvänlig vagn, så får man nog kosta på tyvärr. Så på vagn fronten är jag inte så positiv längre och begagnat verkar verkligen inte vara våran grej. Babyproffsen har även just nu ett erbjudande när man köper vagn, så fick man ett AxKid babyskydd (bildbarnstol) på köpet och reducerat pris på basen, vilket hade varit bra för oss. Då jag läst runt en hel del om säkerhet och där dom varnar lite om att köpa just bilbarnstol begagnat och att plasten på dom blir sämre med åren. Vi vill juh att våran lill snäcka ska ha den bästa säkerheten. Säkerhet är a och o.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...