Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Inskrivning!

Ja idag var det inskrivning hos barnmorskan på Vårdcentralen. Till min stora chock, det kostar inget. Hos BM fick vi en del information och även en trevlig bok (som jag redan börjat läsa). Det togs upp allt om hur jag levt när jag inget visste och en hel del annat. Fick även lämna blodprover (åh jag fick gå till labbet, för hon är den enda som kan sticka mig utan problem). Blodproverna får jag vänta på svar på, men allt annat var bra. HB (Blodvärde), socker, urin osv. Så det gick riktigt bra och jag fattar inte varför jag var nervös för. Lite besviken blev vi dock att inte få lyssna på hjärtat (då jag läste att det skulle ingå på inskrivningen, men man ska nog inte tro allt man läser på nätet), men det fick man inte. Vänner och bekanta har även skrivit att det görs inte förens senare pga. att det kan vara svårt att hitta hjärtljudet och dom vill inte börja oroa oss i onödan. Vilket gjorde att det kändes helt okej. Ska imorgon iväg till sjukgymnasten och träna och träffa läkaren för att få ut tabletter som jag behöver äta pga. min GBP. Nu väntar vi spänt på morgondagens besök på spec. MVC också. Då det ska göras ett UL och kanske får vi veta vad det är för något där inne. Lite kluven är vi, fast endå inte. Lättare att planera om man vet vad det är man väntar. ;-) Då ska vi även få ett BF och veta mer exakt hur långt gången jag är.
Kommentarer
Postat av: Kristina Ahlmark

Spännande dag ni har att se fram emot imorgon! :) Vi frågade om kön båda gångerna (man måste själv fråga annars säger de inget) och hade tur att de hade sett rätt också :) Har några bekanta som fått "fel" kön och en kompis ville veta kön men de kunde inte se vad det va.

2012-02-01 @ 16:32:41
Postat av: Linda

Senast jag var gravid, vilket visserligen var för fyra år sedan så fick jag göra ultraljud i vecka 20+0. Fick jättebra bilder då, det var liksom så tydligt på skärmen.
Jag ville veta vad det var för sort senast, men eftersom min nuvarande sambo inte hade barn sedan innan så ville han att det skulle vara en överraskning. Så då lät vi bli. De talar inte om det om inte båda är överens om det :)
Men ultraljud är verkligen något helt magiskt!!

2012-02-01 @ 17:00:52
URL: http://lindazblogg.wordpress.com
Postat av: Malin

Skönt att det gick bra! Och jag hade inte tänkt nått annat heller...
Men ska ni verkligen ta reda på vad det blir? Blir det verkligen lättare att planera? Vad blir lättare att planera? Jag, personligen, tycker att det måste förta den känsla man har i slutet i graviditeten. Halva nöje är ju att man inte vet vad det är för en liten filur/filura inne där...
Tänk noga igenom det där innan ni verkligen kollar upp det!

Tänker du dig/er imorgon när ni är iväg...

2012-02-01 @ 22:25:16
URL: http://holtakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...