Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Bröllopsdagen!

I år firade vi hela 8 års bröllopsdag och så som jag är ville jag överaska min man lite. Då han jobbat hårt hela dagen och behövde få komma hem till dukatbord och färdigmat. När han kom hem mötes han först två marschaller vid uppfarten och ett brinande ljus i lykta vid dörren. På dörren satt även en handskriven lapp från mig, där det stod att han skulle gå direkt upp och byta om till något skönt och snyggt. Tyvärr var jag själv lite sen när han kom hem. Satt och fixade till mig själv det sista och hade tänkt hinna med att laga klart maten innan han kom ner igen, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Tidigare på dagen tog jag en promenad till ICA och handlade lite. Den promenaden tog längre tid en jag beräknat och det mest pga. att det var tyngt med ryggsäcken på med varorna i. Fick mig värsta träningspasset. När mannen sedan kom ner bjöd jag på en öl (vilket han inte hade räknat med och kände direkt att det inte var den han hade köp med sig hem). Då insåg han även att vi inte skulle behöva åka och handla något och att maten nästan var klar. När han kom ut i köket mötes han av dukat bord. Dekorationerna är samma som vi hade på bordet när vi gifte oss (har sparat på dom och använder dom alltid på våran bröllopsdag, men även i en stor lyckte och när vi firrar andra saker). På bordet stod även en bukett tulpaner som jag köpte på ICA när jag var där, för jag tänkte att han hade nog inte hunnit iväg och fixa blommor (han brukar alltid ha med blommor hem). Som den jag är skulle jag så klart denna kvällen bjuda på 3 rätters. Vad annars? På en dag som denna. Till förrätt bjöd jag på en enkel sallad med tornfisk på som blev över från lunchen. Man tager vad man haver. Efter förrätten kom mannen på att han glömt bort en sak. Han gick och hämtade denna underbara bukett med tulpaner. Det kallar jag kärlek, speciellt då han vet att jag älskar tulpaner. Dom fick tulpanvasen och stå på köksbordet vid oss. Till varmrätt blev de en kött- och wokgrönsaksgryta med chilimarinerad klyftpotatis, men tyvärr skar sig grytan och därför tog jag ingen bild på maten. Det vart heller inte den bästa maten, men man kan inte lyckas jämt. Till efterrätt bjöd jag mannen (jag själv fick verkligen inte i mig något mer) på fruktpaj speciall med Vanlijglass. Det är filodeg fylld med Jordgubbe, Mango och Annans. Tog mig en rövare och testade mig på detta, efter att sett olika program där dom gjort både paj och fruktpaj med detta. Mannen tyckte det var gott. Efter att maten fått vila sig lite i magen tog vi varsitt glas med bubbel och gick upp i allrummet för att spela lite WI. Det fanns några små krav eller regler. *fniss* Åh så klart var det jag som total förlorade, men det gjorde mig inte så mycket. *blink blink*
Kommentarer
Postat av: Malin

hahahha, synd att du förlorade ;)
Fint du hade fixat!!!

2012-01-21 @ 22:30:43
Postat av: Malin

Skulle gärna vilja veta vilka de där reglerna var... ;-)

2012-01-23 @ 19:04:52
URL: http://holtakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...