Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Dålig Matlust och Orolig.

Idag ville jag inte kliva upp ur sängen... Har nog lite dålig humör idag och inte blev det bättre att att jag tjuvvägde mig heller. Sedan har jag fått dålig matlust... :-( Vilket inte alls är bra. Jag känner även att jag blir oroligare och oroligare för varje dag som går nu. Åh jag vill bara att det ska bli Onsdag/Torsdag nu, så vi kan få gå på våra två besök och få kollat om allt är som det ska och kanske få bilder som man kan visa upp. Då kanske man även kan få in det som hänt, för det känns fortfarande så overkligt. För att försöka stilla oron lite försöker jag hänga på FL, men det hjälper inte. Jag känner inte att jag passar in, då jag bara går ner i vikt och det har till stor del med min GBP att göra. På FL har jag en så länge inte hittat någon gravidtråd där GBP-opade håller till. Känner mig ensam och det är inge vidare och späder säkert på oron lite extra. Det är inte lätt att vara jag! Sedan är det allt det andra runt omkring, man ska börja tänka och planera. Nytt eller begagnat? Endel saker hade vi i våran tidigare planering tänkt försöka spara till, så vi kunde köpa nytt. Nu finns inte den möjligheten, iallafall inte på mindre än 5 månader. Vilket känns lite. Åh att söka begagnat har varit ett rent helvete, för att vara ärlig. Sedan läser man en hel del och då går en del saker bort pga. att dom har hittat brister på säkerheten och funktionen. Mitt i allt har jag förälskat mig i Brio Happy Barnvagnen, men har en så länge inte hittat någon begagnad som är i Duo (som tydligen ska vara ett bättre val när man väntar sommar barn, för kombi kunde blir för varmt för barnet på sommaren). Läste även lite om den på andra sidor och den skulle tydligen vara lite svår körd, vilket gjorde mig osäker igen. Så det gå upp och ner och fram och tillbaka hela tiden nu. Det är en enda röra... I Torsdags då jag var in till Örebro, tog jag chansen att kolla in lite på IKEA. Kollade mest skötbord där, men var dom inte rangliga så tyckte jag att dom var för stora. På Babyproffsen var dom för dyra. Aldrig ska man vara nöjd. Så just nu känns det inte sådär jätte positivt och lite stressad börjar jag bli, speciellt då jag vill ha lite ordning och planering (vilket nu inte funkar och det gör mig frustrerad). Det positiva är att mannen (den blivande stolta pappan) ska köpa spjälsäng av en fd. arbetskompis, så en sak kan vi pricka av. Sedan har han även börjat att städa ordning i rummen uppe och börjat fundera lite på hur vi ska göra. Jag hittade även lite tapeter som blivit över som kanske skulle kunna funka, men så tänkte jag att det kanske blev lite för vuxet då. Så vi får väl se, för så som det ser ut där kan det juh inte göra eller?
Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå! Grattis till graviditeten :). Nu var det ett tag sen som jag hade bebis, men jag hade en gång ett jättebra skötbord. Det var ett som var vägghängt och som gick att fälla upp. Invändigt så fanns det fickor där man kunde lägga blöjor, våtservetter, salva och sådant som kan passa att ha nära till hands. Det som jag hade var köpt på ikea. Jag var jättenöjd med det.

Såg ut ungefär så här:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80141708/

2012-01-28 @ 16:15:39
URL: http://lindazblogg.wordpress.com
Postat av: Kristina Ahlmark

Kan tipsa dig om Klädbytardagarna i Nora. Tror det är 31 mars i år. Va där förra våren och fyndade en del kläder och leksaker :)

2012-01-28 @ 16:46:18
Postat av: Hanna

Förstår att det känns ofattbart ännu! Mycket att planera för, som du säger. Jag vill tipsa om att köpa begagnat. Har köpt en beg barnvagn till min yngsta dotter, o det blev en urban jungle, med tre hjul. Efter att vi bytte till den vagnen försvann mina foglossningsbesvär helt o hållet, för den är SÅ lätt att köra jämfört med en fyrhjulig vagn. Tänkte att det säkert skulle vara bra för din onda rygg oxå! Åk till exempelvis Babyproffsen o känn på olika modeller, prova att vika ihop dem o så, så letar du begagnat sen när du vet vad du vill ha. Sen har jag/vi handlat mkt barnkläder på Tradera, och kläderna till de allra minsta är ju som nya iom att de inte hinner slita på dem i den åldern utan bara växer ur dem fort. Så där kan man göra riktiga klipp på klädpaket!

2012-01-28 @ 17:22:06
Postat av: Malin

INTE hänga på FL. Det måste vara världens mesta feelbad sajt. Jag mådde skit av att kolla på FL, man hittade bara sånt som MA och annan skit.
Förbjöd sajten för mig själv som gravid.
Strunta i vad du väger! Om du tappar i vikt, so what? Din bebis i magen tar all energi den behöver, den lider inte av din nedgång.

Barnrum kan väl se ut som jaaa vad som helst. Måla taket och måla väggarna i nån lugn färg.
Kanske en bård bara?
De har ju ingen användning av sitt rum första tiden ändå :)
Men skoj att fixa med.
Har bebiskläder 50-68, babyskydd, babysitter och sånt stöd när man badar bebisar.
*fundera* skallror...pekböcker, hmmm....har en del mer.
Ni får gärna komma hit när vi är friska och kolla :)

2012-01-28 @ 19:58:59
Postat av: Malin

Åh, känner att jag vill prata med dig. MSN någon tidig kväll nu i veckan?
Barnvagn. Är mitt i det nu för att vännerna är i tagen (som du känner till). Det är en djungel ja. Men först måste man ta reda på vad man vill ha. Du kanske ska tänka på vad din rygg orkar med och inte...? Ock då tror jag inte BrioHappy (som dessutom är stum och svårkörd) är nåogn för dig. Åk till en butik, vik ihop, lyft, provkör och provpacka i bilen. Dock vet jag att ni får plats med en stor vagn då vi fick in en Emmaljunga (EL) DuoEdge på en sida. Men ni kanske har hundbur och sånt också?
Men som sagt, prova ut och känn efter. När ni bestämt er så letar ni begagnat.
Lättare sagt än gjort förstår jag men försök att ta en sak i taget.

Skötbord är totalt överskattat. Vi hade vårt i någon månad sen slängde vi ut det och använde oss av en byrå helst enkelt. Vill minnas att ni har gott om plats på bänken i tvättstugan? Nära till vattenkran och allt, kan väl inte bli bättre va? Då behöver du bara köpa till en sån uppblåsbar skötbädd. Billigt och bra för din rygg, i rätt höjd och så.Ikeas skötbord är dessutom "åt fel håll". Där lägger man barnet på lången inte med fötterna emot dig. Sniglar kan du ju sätlla hur du vill, men inte de andra, tror jag. Men som sagt, skötbord är en onödig utgift. kommer inte att skaffa ett till om det skulle bli tillfälle för det faktiskt.

Din vikt. Vet du? Trots att jag inte gjort någon op så gick jag ner i vikt i 8 månader av min graviditet. Sen, den sista månaden gick jag upp 12 kg, men det var enbart vätska. Bäbisen tar allt som den behöver och du ska inte vara orolig! Men förstår att du är orolig. Men du kommer under kontroll i veckan och sen kan du få be om att gå på täta kontroller för att du känner oro!! Det är alltid bra tycker jag.

Hoppas vi kan höras av lite... Jag kan inte på tisdag, det vet jag nu, men resten av dagarna...?

kram så länge!

2012-01-28 @ 23:58:07
URL: http://holtakt.blogg.se
Postat av: Linda

Hejsan!

Vi köpte våran barnvagn på tradera och den har varit jättebra.

Jag har köpt väldigt mycket kläder och sånt där också,dom växer ju så fort =)

2012-01-29 @ 23:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...