Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Slå på oss som redan ligger.

Vem fan kom på att dom skulle höja högkostnadsskyddet på sjukvård och mediciner nu? Det fick en annan veta via nyheterna nyss... Åh vilka är det som blir drabbade då, jo vi sjuka med dålig eller ingen inkomst... Åh mitt högkostnadskort/Frikort på sjukvård som går ut nu nästan vecka. :-( Gränsen för frikort i vården kommer att höjas från 900 till 1100kr, och för läkemedel från 1800 till 2200kr. Hur ska jag har råd att lägga ut flera hundralappar extra för att få högkostnadskort/Frikort? Det har varit svårt nog som det var innan. På mediciner var det länge sedan jag kom upp i högkostnadsskyddet, då jag har fått låg prioriterat det pga. det ekonomiska. Åh det är konstigt att man inte fick veta något tidigare. Det var ingen som sa något till mig om höjningen sist jag hämtade ut mediciner och det var två dagar innan höjningen. Sjukt. Jag tycker att summan skulle varigera beroende på personens inkomst och att dom som har pengar skulle få högre belopp, medans vi med dålig eller ingen inkomst skulle få ett så mycket lägre. Fast å andra sidan är det väl mest vi med dålig eller ingen inkomst som är sjukast och sjukare kommer vi bli.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...