Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

v38 (v37+0)

Idag går vi in i v38 (v37+0), vilket betyder att det bara är 20 dagar kvar till BF. Så det börjar närma sig nu. Fast vi hoppas verkligen på att hon vill titta ut tidigare. Helst redan nu, men det är helt okej i Juni. Vill verkligen inte gå över, men vill heller inte att hon ska komma 6-7 Juli (6 juli fyller mannens moster år och 7 Juli fyller mannens äldsta brosdotter år, så det skulle inte vara så kul om hon kom då). Tyvärr är det inget en annan kan bestämma, utan lill snäckan kommer att komma när hon känner sig mogen. Fast kan inte det vara nu till veckan? *Otålig* Vet även en blivande pappa som längtar något så otroligt mycket och som verkligen inte vill jobba nu. Han vill att hon ska komma, så han kan få vara hemma och snuffsa på liten lill snäcka. Åh vem vill inte det. Sedan vet jag inte än hur det blir på Torsdag, då jag ska träffa läkaren för att se om det blir snitt eller inte. Åh då har jag även tänkt försöka få mig att fråga snällt om en hinnsvepning. Blir det snitt så kommer man väl få ett fast datum eller? Magen: Nu kan jag nog inte dölja min status eller? Min sjukgymnast sa det till mig sist, att det nu inte går att undgå magen. Så det är bara att in se, trots att jag tycker jag mer ser tjock ut bara tyvärr. Jag kan dock erkänna att jag för första gången har lite av en platt mage, hur konstigt den än låter, men sant. Partiet där naveln är, där är jag plattare nu än jag någonsin varit och kan se hela naveln och lite till när jag kolla i speglen. Hoppas juh även lite på att detta ska vara sista magbilden också. Hoppas kan man juh! Lill snäckan har blivit mer aktiv i perioder och nu börjar det känns mer obehag när hon försöker röra på sig. Hon har även en del hicka, vilket kan vara lite kul ibland. Det har även börjat bli lite av ett mer tryck i magen också, både när hon bökar och inte. I övrigt, så mår jag helt okej. Inte mycket symtomer här inte, bortsett från att jag dom senaste veckorna varit mer i kylen under dagarna än tidigare. Tycker jag är hungrig och sugen hela tiden. Åh det kan juh även kanske förklara vikten som visat plus i några veckor nu. Största boven har varit Mjukglass (som dom har på Temp här på orten). Jag vet inte hur många gånger vi varit där och jag njuter lika mycket varje gång. *fniss* Annars är det inte så mycket mer symtomer än trycket i magen och att jag på kvällen känner mig hård i hela magen. Fast den har börjat vara mer och mer hård under hela dagen, vad jag en gjort under dagen. Har inte haft någon direkt värk/smärta, men något konstigt har jag känt neröver och lite mer ont i ryggen till och från (vet dock inte om det har med ryggen eller graviditeten att göra). Har fortfarande inte lyckas få mig att börja packa väskan, men känner att det är ett måste. Vet inte riktigt vad jag ska packa ner. Åh babyrummet har påbörjats, men två av väggarna blev inte så bra. Så det måste fixas lite extra där. Vi känner dock att det inte är någon större kris, då hon har börjat få en plats i vårat sovrum. Har inte hunnit bädda där en, men ska försöka ta tag i de i morgon tänkte jag. Alla kläder, sängkläder och filtar är tvättade, så det är klart nu. Det vi har kvar är att hämta ut vagnen och babyskyddet, men vi har väntat lite med det då försäkringen på dom börjar gälla från att man hämtar dom. Vi funderar dock på om hon inte kommit innan Torsdag att vi skulle hämta ut allt då. Det är som sakt inte så lång tid kvar nu och hon kan juh även behaga titta ut vilken dag som helst också. Man vet aldrig. Sedan har jag även några små saker som jag ångrade mig att jag inte beställde sist, som jag kanske ska försöka beställa.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...