Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

v39 (v38+0)

Idag går vi in i v39 (v38+0), åh måste säga att det känns lite spännande på samma gång som man är väldigt nervös också. Bara 13 dagar kvar till BF, men vi hoppas juh på att inte behöva vänta så länge till. Min egen magkänsla har hela tiden känt att hon skulle ha kommit runt denna helgen, men det ser inte ut som så. Vilket är lite jobbigt. Börjar verkligen bli jätte rädd för att jag ska gå över tiden. Magen: Fortsätter växa, men jag tycker det mer ser ut som min övre bilring bara puttar ut mer och mer. Fast jag är som sagt lite platt under den i området runt naveln och det är väl kanske där man kan se lite mer att något hänt under alla veckorna. Bortsett från att jag ser större ut nu. Fick dock en udda kommentar av en granne "Gud, va smal du blivit". Vad svarar man då liksom, när man känner sig stor igen och är höggravid? Lite kul var det dock. Nu hoppas vi även på att detta blir sista magbilden, men vi får väl vänta och se. I övrigt, så fortsätter jag att må hyfsat. Haft lite mer ont i ryggen nu, men jag kan juh inte säga om det har med min rygg att göra ett om det är graviditeten. Spelar ingen roll om jag sitter eller ligger, men att gå omkring har varit okej, men det släpper inte helt. Sedan har jag haft två nätter som inte varit så bra. Började i Torsdag kväll med lite värk nere i magen, men som sedan gick över. Sov dock dåligt och Fredagen var lite till och från. Natten till Lördag ringde vi och jag fick då höra att jag skulle ta 2 alvedon och försöka slappna av och sova. Åh idag har också varit lite sådär, så jag har vilat mesta delen av dagen. Vilket i sin tur har gett mig huvudvärk av att det blivit för mycket sömn, hur konstigt det en låter. Så vi får väl se vad som händer framöver. Jag hoppas juh på att hon ska vilja komma NU, men man får snällt vänta. Det som är värst just nu är att inte veta vad det där man känner. Har aldrig varit med om detta förut och vet heller inte hur det ska kännas eller hur det ska starta. Åh det gör mig väldigt osäker och nervös. En kompis till mig sa att jag över analyserade saker, vilket kanske är rätt. Det är svårt att låta bli och längtan har väl tagit över en hel del. Denna väntan är olidlig... Väskan är nu packad (fast jag vet inte om jag tagit med mig så bra saker, då det varit väldigt svårt och det enda jag inte fått tag på är ammings-bh vilket inte känns så bra) och vi har även hämtat vagnen och babyskyddet (om nu är monterat också i bilen i väntan på att användas). Sängen är bäddad, med påslakarn som lill snäckan fått av sin Farmor. Så nu är det bara lill snäckan som saknas. I Torsdags blev även planeringen av förlossningen klar, vilket känns bra att ha det gjort äntligen. Det blev inte som jag ville från början, men det känns som ett bra alternativ och vi är båda nöjda ändå med reslutatet. Så får vi se hur det blir sedan, man vet juh aldrig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...