Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Har en dålig dag.

Idag har jag en lite dålig dag, eller lite och lite. Så som en annan har längtat, att få vara i detta tillståndet och så känner man sig såhär nere mitt i allt. Det är inte alls kul. Jag vill vara glad och njuta av tiden, men inte då. Jag ska som idag vara väldigt nere. Varför? Är i 6:e kalendermånaden, v26 (v25+3) och fortfarande syns det inte. Överallt man läser står det att det nu syns att man är gravid, men inte på mig. Vilket är jätte jobbigt. I torsdags vek jag mig nästan på tvären av en kommentar som jag inte hade väntat mig få och tack och lov tog jag den på rätt sätt. På hundpromenaden pratade jag med några och vi kom in på frågan om vi hade barn och då sa jag att vi väntade vårt första. Då fick jag kommentaren "Jag trodde du bara var tjock!". Vilket kan kännas som en hemsk kommentar, men det var sättet hon sa det på och att hon sedan bad om ursäkt och att det inte var så hon menade. Jag var även då på ett riktigt bra humör, så jag tog inte så hårt på det. Kul att även andra kan lägga "klantiga" kommentarer också. Igår fick jag även kommentaren "Men det syns juh inte". Åh jag är helt medveten om att det utanpå inte syns, utan jag ser bara tjock ut. Igår fick jag även tjuv mysa lite, genom att hålla en 6 månaders liten tjej. Snacka om att någon blev lite avis på mig när jag berättade det. Åh längtan på att våran lilla tjej ska komma är enormt nu. Jag hoppas verkligen inte att jag ska behöva känna såhär resten av tiden, utan att den där bullan ska börja visa sig. Har fått några kommentarer att det börja synas, men dom kommentarerna känns mest som att dom säger det för att uppmuntra. Hade tänkt slänga in en magbild i Lördags, men efter att sätt bilden (jag hade även såndär gravidtröja på mig) så beslutade jag att inte göra det. Jag tycket det bara såg dumt ut och att jag bara såg tjock ut. Det är tur att man känner av henne i magen lite till och från under dagen, annars skulle jag nog bli mer orolig att något skulle vara fel. Då jag fortfarande inte har någon bulla på magen. Man funderar lite på om hon växer som hon ska, då det nu inte syns. Det är 6 veckor kvar innan vi ska in till Spec. MVC och göra TUL (Tillväxt ultraljud). Vilket just idag känns som en hel evighet. Nästa vecka börjar även föräldrargruppen för oss som ska ha barn Juni/Juli. Vilket jag även är lite nervös på och det har väl spätt på hur jag känner idag. Är lite rädd att man ska sitta där och vara den enda som inte har någon mage.
Kommentarer
Postat av: Malin

Trist med sånna kommentarer. Hoppas jag inte hävt ur mig nått som kommit till skada. Har jättebrådis och känner att jag inte hinner skriva allt jag vill, men KAN du inte maila magbilden så får jag se hur du ser ut!! Jag har ju lite koll på dig som ogravid också nu ju...

Stor kram och hoppas du vaknar till en bättre dag idag!

2012-03-28 @ 07:35:39
URL: http://holtakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...