Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Måndag – Vägningsdag!

Idag visade vågen 90,4 kg, +0,6 kg vilket betyder -67,2 kg totalt. Vågen visade åter igen plus, men nu vet jag inte om det är vågen eller om jag bara hade mumsat lite extra den helgen. Har inte hunnit med att byta batterier i vågen, vilket jag måste göra. Ska försöka ändra lite på matvanorna nu, känner att jag måste det både för mig och mitt inre. Jag vet att man ska eller kan gå upp i vikt under en garviditet, men jag har fortfarande jobbigt. Är så rädd att tappa taget som sagt och att allt ska balla ur i stället. Känner även att min mage säger ifrån eller tarmarna, så mer vatten och fibrer måste jag nog äta också. Fast jag har varit rätt så duktig med fibrerna, men det är mer vatten som behövs nu till stor del. Sedan har vi det som Nyheterna nu skrämmer folk med. Att barn och gravida ska äta eco grönsaker och frukt, för att vanlig frukt och grönsaker är skadligt. Det har gjort att mitt grönsaks intag minskat något enormt, för att jag nu är rädd. Det är lika som med alla dieter som finns. En säger si och en annan säger så och man blir bara förvirrad. Vad ska man tror på i slutänden? Vi har defenitift inte råd att köpa eco av frukt och grönsaker, då prisskillnaden är så enormt stor. Är det inte bättre att äta frukt och grönt, istället för att skippa det helt för att man inte har råd med eco? Det som jag är riktigt nöjd med denna veckan måste nog vara motionen och promenaderna. Dom har ökat en hel del. Åh jag ska försöka öka dom mer, så länge jag orkar och kan. Speciellt promenaderna med Rambo måste jag öka. Sjukgymnasten har varit på en del om just promenader och hur bra det är för mig, men det är inte alltid så kul att gå ensam. Åh nu vill jag ha fint väder varje Torsdag, så att Rambo och jag får promenera med andra hundar också, för det var verkligen bra och trevligt för oss båda. Varannan Torsdag kommer vi även få lite extra promenad då vi måste gå till mötes punkten, då mannen jobbar.
  • 12 Mars 1,60 km på 27:37 (promenad med Rambo).
  • 12 Mars 1,62 km på 23:46 (kvällspromenad med Rambo).
  • 13 Mars 2,55 km på 32:54.
  • 14 Mars 0,56 km på 13:20 (kort promenad med Rambo).
  • 15 Mars 3,66 km på 47:39 (Frövi hundpromenad).
  • 16 Mars 1,56 km på 20:10.
  • 16 Mars 1,51 km på 22:22.
  • 17 Mars 0,82 km på 18:36 (kort promenad med Rambo).
 

 
Kommentarer
Postat av: Malin

Men vet du. Det är inga uppgifter som de skräms med, det är ju sanningen. Jag förstå att du tycker det är dyrt och dyrare med eko-varor och att det känns svårt att prioritera det. Jag tycker inte att det är SÅ mycket dyrare dock. Om det finns en gurka som är spansk som kostar 24.90 kr/kg och så finns det en svensk eko som kostar 39.90 kr/kg, vilken väljer du då? Jag väljer rakt av den svenska eko-gurkan för den är eko, ja, men också för att den inte är så mycket dyrare. Har inga exakta siffror, men säg att en gurka väger 300 g, alltså kostar den 7,50 kr respektive 12 kr. För mig är det inte så stor skillnad. Sen kanske det är så för andra, självklart och det accepteras. Det jag vill komma till är att kilopriset kan upplevs som stor skillnad medans själva kronorna för varan inte är så stora.
Eller hur tänker du?
Jag/vi köper eko så långt det går och är det FÖR stora skillnader så väljer ju plånboken så klart!! Och bara för detta ska du inte välja bort frukt och grönt. Men jag tycker du ska välja frukt och grönt efter årstiderna. Nu har det ju t.ex funnits vitkål hela vintern för billiga kronor. Den har funnits som svensk icke eko och eko och icke eko det är ju självklart bättre än inget alls. Just nu har det vart apelsiner som vart i fas med årstiden, men just apelsiner väljer jag ALLTID eko då de är så fruktansvärt besprutade. Men sist så köpte jag icke eko då de kostade 5 kr/kg på ICA så då köpte jag ca 3 kg och jag pressade alla så vi fick färsk juice att dricka.
Så ja, prioritera efter er plånbok och gör det som känns bra för er för hur det än är så kan man inte sluta äta frukt och grönt. Du ska dessutom tänka på att äta massor med GRÖNT nu, så du får i dig järnet!! Så du får absolut inte sluta äta det nyttiga... Tänk på det!

Värnar om dig! Kram

2012-03-21 @ 21:54:22
URL: http://holtakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...