Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

v27 (v26+0)

Idag går jag in i v27 (v26+0), vilket känns lite konstigt. Det känns nästan som det var igår vi fick beskedet att vi var gravid. Tiden och veckorna har gått väldigt fort. I Torsdags så fick jag den där känslan av va fort det gått, men att jag ändå ville att tiden skulle gå fortarare. Snacka om otålighet. Försöker njuta och slappna av så mycket jag kan, men några saker ligger och gnager lite ändå. Magen: Den lyser fortfarande med sin frånvaro, men jag har väl här i slutet av veckan försökt att inte tänka på det. Jag har visat upp den ändå på andra sätt (Tack vara en väldig snygg tröja jag fått av en kompis). Ska se ikväll då mannen ska ta magbilder igen, om jag vågar fixa en att lägga in här. Lovar inget. Vi tar bilder varje ny vecka, vilket kanske är lite fanatiskt. För mig är det ett sätt att ta igen den tiden som jag missat, då vi inget visste. I övrigt, mår jag oförskämt bra. Jag tränar juh som sagt två dagar i veckan och har sedan min praktik/arbetspröbning 3 dagar i veckan. På det så promenarer jag oftast både till och från alla aktivitet och har även börjat få in promenader med Rambo bättre nu. Har även hoppat på hundpromenaderna varje Torsdag och varannan Torsdag får jag även gå till och från, då mannen jobbar och inte kan köra mig till mötesplatsen. Åh allt det där är saker man klara av som gravid, men inte gjorde förut när man var Fet. Vilket bara det känns lite konstigt. Det enda som är lite sådär just nu, är sömnen. Fast det börjar kännas rätt okej. Det är juh ett sätt för kroppen att förbereda sig inför det som ska komma och det är väl bra att kroppen gör det. Nu börjar man även få suget efter att tvätta upp alla kläder, sängkläder som man fått och köpt. Vi har haft sån tur att vi fått en hel del. Lite har vi införskaffat själva också, för att få den där specialla känslan. Åh vi har även gjort några riktigt bra fynd, då Babyproffsen hade rabatt på sängkläder och spjälskydd från Lego. Det enda negativa är att färgutbudet är så dåligt. Jag får lära mig att stå ut. Nu är det bara tapeten och färgen kvar till babyrummet att fixa, men måste kolla runt lite på vilken färg som blir billigast. Vi har efter mycket lyckas bli överens. Först var vi inne på en tapet som sa mer tjej, men valde att gå med den neutrala nu. Så kan hon, när hon bli större får välja själv vilka färger osv. som hon vill ha. Det enda som vi haft lite problem med och fortfarande har, är vilket av rummen vi ska ha som sovdel. Vi började båda fundera lite på det här med hur sängen skulle stå och då kändes det rummet som vi först valt fel. Det skulle bli fel lyft, kändes det som. Det kanske bara är en vane sak. Snacka om små problem, som kanske igentligen inte är något problem.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...