Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Giftfritt!?!

Jag har åkt på plastnojja! Efter att läst om hur mycket gifter plast släpper ifrån sig. Vad vågar man använda? Vet att det finns plast som har visat sig vara bättre, men en så länge har jag inte hittat barnmatstallrikar i den typen av plast. Här kan man läsa om dom olika märkningarna av plast. Det som gör det svårt är märkningen nr 7 som finns på både dålig plast och bra plast. Det är en enda röra av allt, så just nu är jag kluven och vet inte vad jag ska göra. Jag kör plastburkar (små, som är för smakportioner barnmat) som jag fryser in i, men kör dom inte i micron (jag vet micron är inte bra den heller). Har även några barnmatsburkar i glas som jag använder. Sedan har jag skedar från bambino i plast (som har märkningen nr 5). I övrigt kör jag på våra vanliga tallrikar och skålar. Nu när Amanda börjar bli äldre och vill ibland äta själv, så skulle det vara bra med tallrikar i plast. Vad vågar man använda? Kan man lita på det som är märkta med pvc free osv.? Vet att det finns sidor med eco produkter som är giftfria, men då kostar det och man måste beställa över nätet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...