Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Kolmården - Dag 2!

Dag 2: Vi vaknade alla utvilade och redo att gå på nya äventyr. Dagen började med frukostbuffé. Oj, det var andra grejor det. Fanns mängder att välja på, så det blev lite mycket på tallriken. Kolmården7 Efter frukosten blev det första inomhusbadet på Vildmarkshotellet. Pappa och Amanda badade och hon tyckte det var helt okej. Lite extra kul var det att få vara med pappa i den större delen där vattnet rörde på sig (eller vad man ska kalla det). Första bubbelpoolen tog hon också på samma gång, men där var hon inte lika road. kolmården8 Sedan intog vi andra dagen på Kolmården. Pappan flyttade bilen till stora parkeringen på framsidan, så gick jag och Amanda in bakvägen för att möta upp hennes pappa för Safarin. Vi stannade dock på vägen vid tigrarna, men såg först inget. Så jag var på väg att gå vidare, då jag hör Rarrrr i från vagnen. Go ungen då! Då sitter hon och ser tigern komma gående mot fönstret där vi stod. Inte konstigt hon reagerade. Tigern beslutade sig även för att lägga sig ner framför henne. Behöver jag säga att det blev livat i både vagnen och runt omkring oss, då fler fick syn på tigern. Åh jag fick några riktigt bra bilder på tigrarna. Kolmården9 Vi möte upp vid safarin och då det inte var direkt någon kö, så valde vi att ta en tur innan lunch. Jag fick inte så mycket bra bilder tyvärr, men vi fick göra något kul som familj. Trots att jag hade lite problem med höjden i början av turen. Vi fick se en del djur, men tyvärr var dom flesta slöa. Hade även hoppats på lite närkontakt, men inte då. Amanda hon passade på att göra det man inte fick göra. Stoppa ut handen för att peka på djuren. Tur vi var med. Tokfia där. Tyckte det var väldigt ro givande och man kunde bara sitta och titta på djuren och utsikten. Kolmården10 Efter safarin tittade vi på tigrarna igen. Hos Dhole var det idag mer aktivitet och vi fick även se en mamma som tog hand om sina busiga ungar som låg i en klunga och busade. Så underbart att se. Sedan blev det ett matstopp. Kolmården11 Det var inte tänkt från början att vi skulle se delfinshowen, men när vi såg att det inte var någon kö till den så tog vi beslutet att titta på den. Åh dessa vackra skapelser. Showen i sig gav jag inte så mycket för, men att få se delfinerna... Sedan hade dom juh budskapet hur vi behandlar våran jord och att vi bara har en och att vi ska ta hand om den typ. Tyckte personligen inte det passade in, men för står det. Tror dock att nästa gång kollar vi bara på dom i basängen och hoppar showen. Kolmården12 Schimpanserna bjöd på en helt egen show. Eller ska jag säga en liten schimpans. Hur gullig vad inte den då. Kastade sig runt och försökte få igång dom andra. Slutade med att den blev jagad. Åh den stora gorillan, som plockade nötter med sina enorma händer. Det var häftigt att se hur noga han var att plocka dom. Kolmården13 Klart vi inte kunde låta bli att ta en tur till surikaterna. Åhhh, det är nästan så man kan dö av hur söt dom är. Jag kan bara säga en sak. Man ska inte ta med hungrig dotter när man tittar på dom. Hon ville ha lite mellanmål och pappa tog snällt fram en banan, då hör vi världens ljud och sedan kommer ett helt gäng av både stora och små surikater springandes. Vi satte igång matsignalen. Det var svårt att motstå dom där små ögonen som bara tittade och sa mata mig, men det vet vi alla att man inte får göra och det gör man inte. Ingen mat till dom, men en lycklig dotter. Dom var så söta och framåt, så vi hade svårt att gå där ifrån måste jag erkänna. Kolmården14 Sista dagen på Kolmården avslutade vi med att titta för bi lodjuren igen, men vi såg inte en skymt av dom. Så vi var på väg att ge upp, då helt från ingenstans kom det en smygandes och kom fram till fönstret där vi stod. Som om den ville säga hejdå. Åh vilket fantastiskt kattdjur och hur har jag missat att se en i riktiga livet. Nu har jag det! Tack Kolmården för denna upplevelse och vi hoppas kunna göra detta varje år med våran dotter, hela familjen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...