Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Livet från den andra sidan!

Börjar verkligen tröttna på att ha detta livet på andra sidan av alla andra. Dom flesta vaknar med känslan, äntligen en ny dag med nya spännande saker. Jag vaknar med en helt annan känsla, fy fan är det redan tidig morgon och ny dag utan vettigt eller spännande innehåll. Tittar klockan och inser att morgonen blir bara tidigare och tidigare. Klivet upp och försöker göra det bästa, men det är lönlöst. Detta är bara en dag som vilken annan. Inga planer, inga spännande saker, inga äventyr. Utan dagen är fylld med, vad ska vi göra? Vad ska vi äta? Ska jag ta tag i det där eller det där eller bara skita i det? Oftast blir det något ont måste, som görs eller ingenting. För mer än så finns inte. Inga spännande utflykter, inget spännande eller trevliga äventyr, inga sociala sammankomster. Bara vi. Jag får allltid höra: Det blir vad du gör det till! Jaha, men hur fan kan man ändra på något som inte går att ändra på. Det finns inga pengar till spännande äventyr och aktiviteter, det finns inga vänner eller bekanta att umgås med. Ändå öser denna kommentar "det blir vad du gör det till" över mig hela tiden. Sedan har dom flesta det "stora" problemet, vad ska jag ha på mig? Jag har samma fråga på morgonen, men min är mer Vad finns det att ha på sig? Vad är det som inte ligger i tvätten? Vad är helt? Det får väl bli det jag hade igår eller om jag har tur att något är rent. Jag har ingen enorm garderob längre att leta i. Eller den var inte enorm tidigare heller, men helt okej och hanterbar, men inte nu. Åh pengar finns inte att utöka den. När kläder är på och frukosten i magen, så har dom flesta sin dag planerad eller håller på att planera den. Här har vi nästan aldrig planer eller kan planera några. Dom ända planer som finns när dom finns är dagis med dottern, besök till läkare, bm, ul. Ja, sånt där som ligger lite på måste sidan. Helgerna är dom värsta, då alla andra har något att göra och vi har inte ett skit. Åter igen, inga planer, inga äventyr, inget. Dagarna är fyllda av ingenting och oftast spelar det ingen roll vardag eller helg, alla dagar är den andre lik.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...