Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Behandling av Psoriasis!

Är nu inne på sista dagarna av behanlingen med Daivobet gel i hårbotten. Kunde känna skillnad på bara ett par dagar efter att jag började med gelen. Än så länge har jag bara behandlat hårbotten, för det var där det är som värst. På dom andra ställena har jag utbrotten under kontroll känns det som. Har fått lite mer Psoriasis på armarna ovanför armbågen, men det är inte så farligt.

I inlägget "Förbannade klåda!" kan man både läsa och se hur min Psoriasis såg ut tidigare. En del fick jag bort av att använda en receptfri kräm (det runt halsen). På ögonlocken är jag bra, så länge jag sköter huden runt ögat med ögonkräm. Slarvar jag med det, då kommer det rätt snart tillbaka igen.
Hårbotten har dock varit värst och klådan har tagit en hel del på måendet tyvärr, men nu har jag bara lite klåda kvar och man ser inte mjälig ut på tröjan länge. Vilket har gjort att man mår lite bättre, för det har varit otroligt jobbigt med klådan och det mjäliga som blir när man kliar sig så intensivt. Har även börjat få håret tillbaka på dom ställen där jag haft som mest klåda.

Nu får vi bara hoppas att man inte behöver behandla så ofta. Åh nu när jag vet vad det är jag har, så är jag medveten om att det aldrig kommer försvinna. Psoriasis går inte att bota, bara behandla i omgångar. Man hoppas på att det ändå ska ta ett tag innan det blossar ut igen och att man inte ska behöva behandla allt för ofta och tätt.
Kommentarer
Postat av: malin

sv: Ja det var sjukt gott :) Jag är inte så mycket för räkor jag, men det gick ner ändå.

2011-10-13 @ 13:20:44
URL: http://goleft.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...