Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Semester Shopping - Skönhet!

I juli när jag var upp till Sundsvall på släktträff tog jag chansen att shoppa lite skönhets grejor. Jag har tidigare bloggat lite snabbt om shoppingen (här) och även om kläderna (här), men tänkte att jag skulle ta tag i sista delen med skönhets shoppingen.

Jag kanske tog i lite när jag lyxade mig, men ibland måste man få unna sig. Jag hade även sparat en del pengar sedan tidigare och köper mest bara det jag måste ha. Nu när jag endå hade lite egen semester tid och fått lite extra pengar kunde jag få unna mig lite.

På Kicks hittade jag två nagellack som dom sålde ut. Jag behövde även nagellacksremover, då jag valde att inte ta med det. Så det blev lite av en måste-ha sak.
Hade sedan länge tillbaka trånat efter glitterlacket "Servin´up Sparkle" från OPI. Kunde bara inte motstå det nu och valde Serena Glam Slam Your Royal Shine-ness Duo. Det ända jag ångrade mig efteråt, var att jag inte valde Serena Glam Slam Grape Set Match Dup som innehöll även lacket "Grape…Set….Match" istället för silverlacket "Your Royal Shine-ness" som ingick i setet jag valde.

Var verkligen i behov av nya deodoranter.
När jag tidigare iår var med mannen på kicks för att hitta något till oss både för pressentkortet som jag hade fått i julklapp. Fastnade jag för kitet Love All Coffert med Love All Hot Pink EdT, Love All Foxy Red EdT och Love All Clean Green EdT från Björn Borg.
Där av valde att kolla in Björn Borgs deodoranter när jag var på Kicks, då jag tyckte dofterna på EdT var i min smak. Den ena köpte jag i Sundsvall och dom två andra köpte jag i Valbo, om jag inte minns fel. Jag valde Love All Vivid Violet Deo Roll-on, Love All Clean Green Deo Roll-on och Love All Crystal Blue Deo Roll-on.

På Guldfynd hade dom riktigt bra rea, men jag hittade bara dessa örhängen till mig själv. Vilket var lite synd, då rea priserna var så bra.

Bra pris hade dom även på Glitter i Valbo, där jag hittade ett par örhängen och K halsbandet. Vilka har båda blivit favoriter hos mig. Halsbandet hade jag kollat efter tidigare, men just K var slut.

Efter att ha provat på Make Up Store - Matt Foundation och gillat den, beslutade jag mig för att införskaffa en. Jag kunde heller inte motstå nagellacket "Åsa" som jag läst så mycket negativt om, men som jag själv verkligen gillade. Kan inte fatta hur man inte kan gilla det lacket.
I Västerås på City Gross upptäckte jag att dom hade Wet n' Wild och passade då på att införskaffa Color Icon Eye shadow Palett - Vanity, som jag så länge trånat efter. Just dom där paletterna från Wet n' Wild har varit så "Hypade" på YouTube. Det har varit svårt att inte få vill-ha-begär.


Det största och bästa fyndet jag gjorde under min mini semester, måste ha varit Body Shop, Sundsvall City. Dom hade hemliga påsar för 75 kr. Först valde jag att bara köpa en, men innan jag skulle gå till bilen valde jag att gå in igen och köpa två till.
I den första lilla hemliga påsen som jag köpte, fick jag en öggonskuggspalett och star dust.
I den andra lilla hemliga påsen, fick jag tre produkter. Limited Collection For Eyes - 01-Boho Beauty (295 kr), Tailored Cheek Tint (195 kr) och Nature's Minerals Eye Colours (195 kr).

I den tredje och största hemliga påsen fick jag fyra produkter. En necessärer , Limited Collection For Eyes - 02-A La mode (295 kr), Body Butter - Wild Cherry (175 kr) och "Nagelpetare".


Dom där två första produkterna hittade jag inga priser över, för dom har troligen utgått. Paletten låg på 295 kr när dom fanns, så man kan se det som att jag betalade nästan en sån och fick det övriga.
Totalt betalde jag 225 kr för dom tre hemliga påsarna och innehållets väde låg på över 1155 kr (det är vad dom produkter som jag hittat pris på skulle kostat).

Nu när jag kollade upp priser, så kunde jag se att allt utgått. Så även Body butter i den doften, vilket är lite synd för att det var en av mina favoriter. Tur är att jag har en liten och denna av just den doften. Åh paletterna är jag mest stolt över att jag fick, då jag kollat på dom flera gånger. Tyckte priset var lite högt och köpte där av ingen, vilket blev perfekt nu när jag fick båda i varsin hemlig påse. Det är bra att fynda!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...